Uszkodzone wtryskiwacze Common Rail. Jak je zdiagnozować i wymienić?

Nasza oferta na sprawdzone wtryskiwacze.

Wtryskiwacze sprzedawane w naszym sklepie są sprawdzone na stanowisku probierczym i w 100 % sprawne. 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą !

 

Wtryskiwacze Diesla w układzie Common Rail to newralgiczny element silnika, którego usterki nie należy bagatelizować. Jazda z niesprawnymi wtryskiwaczami może doprowadzić do poważniejszych awarii w tym uszkodzenia jednostki napędowej. 

 

 

Jakie rodzaje wtryskiwaczy występują w silnikach Diesla?

Wtryskiwacze we współczesnych samochodach dzielimy na : 

      • Wtryskiwacze elektro magnetyczne 

      • Wtryskiwacze piezoelektryczne 

      • Pompowtryskiwacze

    Obecnie na rynku spotyka się wtryskiwacze czterech wiodących producentów :

        • Bosch 

        • Siemens Continental 

        • Delphi 

        • Denso 

      Jakie są objawy uszkodzonych wtryskiwaczy?

      Usterka wtryskiwaczy  może się objawiać na wiele różnych sposobów. Najczęstszym z nich jest problem z uruchomieniem silnika oraz gaśnięcie na biegu jałowym. Kolejnym bardzo częstym przypadkiem są wydobywające się z rury wydechowej  spaliny w kolorze czarnym lub białym. Podczas  jazdy w naszym samochodzie zauważyć możemy falowanie obrotów, szarpanie i nierówną prace silnika. Spowodowane jest to dostarczeniem złej dawki paliwa do komory spalania przez wtryskiwacze. 

      Jeśli zauważysz w swoim pojeździe któryś z powyższych objawów, prawdopodobnie wtryskiwacz jest uszkodzony. 

       Co może spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy?

      Do najczęstszych przyczyn awarii wtryskiwaczy Common Rail należą : 

          • Tankowanie paliwa złej jakości

          • Omyłkowe zatankowanie benzyny zamiast oleju napędowego 

          • Zacierająca się pompa 

          • Brak wymiany filtra paliwa 

          • Jeżdżenie na rezerwie 

        We wtryskiwaczach piezoelektrycznych marki Siemens częstą przyczyną awarii jest uszkodzona cewka. 

         Lejące wtryski diesel – czym są spowodowane?

        O lejących wtryskiwaczach  mówimy przeważnie wtedy, gdy w końcówce wtryskiwacza nazbiera się nagar, który blokuje iglicę w pozycji otwartej. Skutkiem tego jest ciągłe dawkowanie paliwa do poszczególnych cylindrów. Olej napędowy rozpylany jest w postaci strugi zamiast mgiełki. Jazda z lejącymi wtryskiwaczami może doprowadzić do wypalenia dziury w tłoku lub nawet zatarcia jednostki napędowej, dlatego nie należy bagatelizować problemu i jak najszybciej oddać wtryskiwacze do sprawdzenia. Na szczęście w takim przypadku aby poprawić funkcjonalność zazwyczaj wystarcza przeprowadzenie gruntownego czyszczenia wtryskiwaczy.  

        Jaki jest koszt wymiany i regeneracji wtryskiwaczy Diesla?

        Wtryskiwacz w układzie wysokiego ciśnienia to bardzo precyzyjny podzespół, dlatego cena jego regeneracji nie należy do najniższych. Koszt naprawy jednego wtryskiwacza w samochodzie osobowym rozpoczyna się przeważnie od około 500 zł,  cena ta uzależniona jest od wielu czynników takich jak np. cena części zamiennych i ilość wykonanej pracy. 

         Wymiana wtryskiwaczy: wykonać ją samemu czy zlecić mechanikowi?

        Wymianę wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych lepiej jest zlecić mechanikowi ponieważ często potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu. Często należy wykonać pomiar ciśnienia jaki jest na szynie wtryskowej. Ważny jest także dobór odpowiedniej podkładki, ponieważ zastosowanie zbyt małej lub zbyt grubej skutkować będzie nieprawidłowym rozpylaniem.  Układy wtryskowe diesla są znacznie bardziej skomplikowane od wtryskiwaczy benzynowych i ich nieprawidłowy montaż może doprowadzić do uszkodzenia silnika i o wiele większych kosztów naprawy.